KÖPVILLKOR

Senast uppdaterad den 7 februari 2017

Om säljaren

Yakkay.se drivs av Urban Electric Mobilty AB som är auktoriserad återförsäljare av Yakkays produkter i Sverige.

Urban Electric Mobility AB
Organisationsnummer: 556732-3729
Besöksadress – Kontor/Showroom/Servicecenter (OBS – Endast bokade besök)
Bolshedens Industriväg 28, Billdal
Postadress
Box 88, 42930 Kullavik
Telefontider:
mån-fre 9.00 – 17.00
Telefon 031 – 93 00 69
E-postadress: info@yakkay.se
www.yakkay.se

Priser och beställning

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@yakkay.se) eller telefon (031 – 93 00 69). Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Eventuella returer ska sändas till: Urban Electric Mobility AB, Box 88, 429 22 Kullavik

Garantier och service

Kontakta oss på info@yakkay.se för fullständig information om garantier på Yakkays produkter.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Privat Policy – Personuppgiftslagen (PUL)

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Vi använder oss av spårning via Google Analytics och Google Adwords för att spåra användande och konverteringar på vår webbplats.

Betalning

För privatpersoner samarbetar vi med Klarna för säker och enkel betalning via antingen kredit-/kontokort, faktura, direktbetalning via internetbank, delbetalning eller betalning via Klarna Konto. För de flesta betalsätt utgår ingen extra avgift. Företagskunder som inte är återförsäljare kan endast betala via Klarna Faktura användas som betalsätt. Mer information om att handla med Klarna kan du få här: HANDLA MED KLARNA

Leveranser

För privatpersoner:
De flesta beställningarna skickas med posten och våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Vi använder oftast Posten som speditör och om dina varor kommer att skickas med ett annat fraktbolag kommer vi att meddela dig om detta. Vissa artiklar har ibland en längre leveranstid på ca 5-7 dagar. Om så är fallet kommer vi att meddela dig så snart vi har möjlighet. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (info@yakkay.se) eller telefon (0123-456789). Det går även att hämta ut dina varor från vårt lager i Göteborg och på så sätt slippa kostnaden för frakten.

För företag:
Försändelser till företag skickas oftast via Postens företagspaket eller på pall om beställningen innebär en större volym. Företagskunder ska alltid välja ett fraktsätt för företag.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post (info@yakkay.se) eller telefon (031 – 93 00 69). Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss och för kostnaden för att skicka den nya varan tillbaka till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@yakkay.se) eller telefon (031  – 93 00 69) innan du skickar dina varor!

Eventuella byten ska sändas till:
Urban Electric Mobility AB
Box 88
429 22 Kullavik

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss omgående.

Eventuella returer ska sändas till:
Urban Electric Mobility AB
Box 88
429 22 Kullavik

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Du har inga produkter i varukorgen.